Tre månader sen sist

Det känns som vintern varit väldigt lång. En god vän till mig sa häromdan att det var länge sedan jag gjort något blogginlägg. Jag har inte haft något att skriva om, har inte heller haft lust att skriva. Tycker att dagarna har gått och kommit utan att något speciellt har hänt. Jag kollade när mitt senaste inlägg var och det var den 6 januari, alltså för tre månader sedan. Funderade på vad som hänt under dessa månader. Då jag skriver dagbok varje dag, kunde jag se vad jag gjort. Jag skriver om vädret, vem jag träffat under dagen, om jag åkt någonstans eller om jag gjort något speciellt. Det är bara korta notiser.
 
Detta är resultatet för januari till och med mars månad.
 
66 promenader - från 30 minuter till 90 minuter
17 körövningar och framträdanden - Kontaktkören
4 träffar med SPS - pensionsnärföreningen
31 besök på affärer - diverse affärer i Härnösand
2 besök i Birsta
36 träffar med familjen - från kortare fikaträffar till längre träffar
15 träffar med vänner - från kortare fikaträffar till längre träffar
 
Utöver ovanstående har jag städat, tvättat, skottat snö, lagat mat, bakat, diskat, läst flera böcker och sett en massa program på TV:n m.m. Med det har jag inte skrivit om i dagboken, det är ointressant både för mig och för andra.
 
Nu kan man fundera på vad den här statistiken säger. Är jag normal eller inte, social eller inte? Vem är intresserad av dessa uppgifter? Det har egentligen ingen betydelse, det var roligt att se vad jag gjort.
 
För att vara lite mera normal skall jag visa några bilder jag tagit under dessa tre månader.
 
Utsikt från baksidan av huset en kall januaridag
 
En solig februaridag på min förmiddagspromenad
 
Ett frostigt fönster en dag i mars
 
I mitt senaste blogginlägg i januari berättade jag om mitt projekt, jag tänkte sticka en filt av restgarner. Efter tre månader var den klar, det gick fortare än jag trodde det skulle göra. Min katt Sesste testade filten och den blev godkänd.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va fin filten blev!! Bra jobbat! Och fy va kallt vi verkar ha haft i vinter. I övrigt så tyckte jag det verkar som du gjort en hel del sedan januari.

2013-04-09 @ 19:10:19
URL: http://prinsessanjordgubb.blogspot.com
Postat av: söstra

Vilket alldeles väldigt trevligt blogginlägg och vilka helt fantastiskt fina bilder! Fortsätt skriva!

2013-04-10 @ 19:30:29
Postat av: Sofia

Men vilken fin filt!! Fantástico. Kan inte du styra upp/bjuda in till en till stickträff hemma hos dig? Hä va ju så mysigt! Och för att jag aldrig stickar såvida jag inte kommer hemifrån på en organiserad stickkväll...
Trevligt inlägg!

2013-04-10 @ 20:27:02
URL: http://mummakardemumma.wordpress.com
Postat av: Jenny

Jag kommer också på den häringa stickå virkkvällen som väntas!!

2013-04-13 @ 20:06:48
URL: http://prinsessanjordgubb.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0