Veckans utmaning - motsatser/hösten

Mitt äldsta barnbarn har en blogg http://ylvaminnie.wordpress.com som jag naturligtvis alltid läser. Hon har ett blogginlägg "veckans utmaning". Den här veckan är "hösten" temat och det gäller motsatser. Uppmaningen är att ta en bild som visar vad som är bra med hösten och en bild som visar vad som är mindre bra. Jag skall visa några bilder som för mig är motsatser när det gäller hösten.
 
Hösten är så vacker med sina färger. Kan man annat än att bli glad när man tittar upp i ett träd som lyser så starkt.
 
 
Motsatsen till de härliga färgerna är höstens mörker som vi har framför oss en lång tid.
 
 
Att promenera på en grusväg en höstdag kan vara helt underbart. Luften är klar och vägen är torr.
 
 
Motsatsen är vägen som är lerig med stora vattenpölar och regnet som ligger i luften.
 
 
Tycker att det är en rolig idé. Hoppas att några andra också visar sina bilder på motsatser. Det skall bli intressant att se om det är några olikheter på ungdomarnas och mina (en pensionärs) tankar om höstens motsatser. 
  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud va skönt att jag inte blir ensam om att göra den här.. haha
Fina bilder mormor!!

2012-10-16 @ 09:15:08
Postat av: Söstra

Fantastiska bilder!!! Bild 1 och 3 blir man alldeles mild i sinnet av!

2012-10-16 @ 21:17:14
URL: http://hoppfullt.wordpress.com
Postat av: Storebror

Jättebra bilder!

2012-10-17 @ 17:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0