Sittorm

Jag har stickat en sittorm och tänkte visa den för er. Nån gång i våras fick jag ett bild på en sittorm av min ena dotter. Hon hade hittat mönstret i en tidning och tänkte att det skulle vara något för mig. Sedan jag hade sett en färdig sittorm hemma hos min syster, bestämde jag mig för att sticka en. Ormen i sin fulla längd är 3.3 meter, stickad i rätstickning 20 maskor. Jag har mycket restgarner och det var bra att få använda upp lite. Fyllningen i ormen är vadd som man använder i lapptäcken. 

Ormen blev faktiskt riktigt bra, tycker jag. Vet bara inte var jag skall ha den, kanske det blir en kattdyna.


  

Kommentarer
Postat av: Söstra

Den passar väl jättebra på stolen? Skön att sitta på med kaffemuggen i sommarens soliga dagar!

2012-06-19 @ 20:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0