Tiden går fort

Tänk vad tiden går fort, nyss var det sommar och snart är det vår igen. Det känns som tiden går fortare och fortare ju äldre man blir. Jag tycker inte att det är så länge sedan mina barn var små och nu är de vuxna med egna barn.



Jag har tre barn som nu är vuxna och har egna barn. Mina barn har gett mig åtta barnbarn, det yngsta är tre år och det äldsta sexton år, fyra flickor och fyra pojkar. Jag har också lyckan att få bo i närheten av alla mina barn och barnbarn.

Jag tycker inte det var så länge sedan mitt första barnbarn föddes. Men det är snart 17 år sedan. Vart har tiden tagit vägen? 

Första gången äldsta barnbarnet skulle sova över hos oss, mormor och morfar, var hon åtta månader. Hennes goda moder skrev en bruksanvisning som överlämnades tillsammans med barnet. Hittade den i en låda för ett tag sedan och den väckte så många minnen.    

--------------------------

Bruksanvisning Ylva
Ylva är trots sin lilla storlek en stor och krävande personlighet. För att Ni och Ylva ska få ut så mycket som möjligt av varandra rekommenderar jag att ni läser igenom hela bruksanvisningen först.

Mellanmål: Äter Ylva vid 14-30-15.00, en frukt eller lite kräm skulle kanske vara lagomt idag. Sen förmodar jag att hon antingen har sovit eller kommer att sova nu på eftermiddagen.

Middag: Ylva äter gärna middag i all enkelhet med resten av familjen. Förbered Er på slaggprodukter och visst spill.

Kvällen: Vid läggdags, cirka 19.00 - 20.00 dricker Ylva en flaska välling, 2 dl vatten och 1 dl pulver. Glöm för all del inte de viktiga 5 AD-dropparna.

Lek gärna med henne, varvid lustiga ljud kan uppstå. Dessutom verkar hon tycka om det.

Ingen garanti lämnas, men vid rätt skötsel borde allt bli till allas belåtenhet.

Lycka till
Produktionschefen

----------------------



Visst är det en bra bruksanvisning. Har haft nytta av den till alla andra barnbarn. Lite problem kan det vara nu när de är stora, vällingen går inte hem och AD-dropparna protesterar de högljutt emot. Visst spill och slaggprodukter kan det fortfarande bli. De lustiga ljuden som kommer är betydligt högre nu, men annars är det ganska lika. 

  

Kommentarer
Postat av: Ylvaa

Vilket fint födelsemärke jag har! Ser ut som en kolklump..

2012-02-10 @ 17:26:41
URL: http://ylvaminnie.blogg.se/
Postat av: Söstra

Något som är helt otroligt egentligen är att det är jag som har sytt byxorna och kjolen som Ellinor och Martin har på sig på bilden! Mönstersöm var det också (det röda), maskinsöm förvisso men ändå.

2012-02-11 @ 22:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0