Årets julklapp

Handelns utredningsinstitut har sedan 1988 utsett årets julklapp. 1988 utsågs bakmaskinen, 1997 blev det elektroniska husdjur, 2005 skulle alla köpa pokerset och i år är det hörlurar av alla slag som vi svenskar köpt till våra nära och kära. Men tack och lov får man köpa precis vad man vill till vem man vill. Jag är lyckligt lottad som har en syster med god smak. Vi har under många år, till födelsedagar och julaftnar gett varandra väl genomtänkta födelsedagspresenter och julklappar. Hela året funderar vi på var nästa present skall hittas och vad det blir. Plötsligt dyker den upp på någon hylla i någon affär någonstans i Sverige. Den ropar ut att här är jag, visst passar jag utmärkt till din syster. Jag samlar det jag fått av min syster på en speciell hylla. Nu vill jag visa några saker som finns på denna hylla.
 
Årets julklapp från min syster är en förtjusande glasskulptur - en fisk?
 
När jag fyllde 60 år, uppvaktade min syster mig med denna vackra tavla.
 
Följade bilder visar några av mina favoriter. Har tyvärr inte noterat någonstan när jag fick dem.
 
Den sista bilden visar hela hyllan med mina klenoder.
 
Vad tror du om detta, är det sant eller falskt? Tycker jag om figurerna jag fått av min syster? Tycker hon om de hon fått av mig? Grunna på det ni. Smaken är som baken, delad. Det finns säkert personer som gillar den här typen av inredningsdetaljer, precis som det finns de som inte tycker om det. En sak är säkert, jag tycker om det. Kanske inte direkt sakerna, men det är så roligt att få dem. Det är ännu roligare att hitta den rätta pjäsen att ge till min syster. Jag är glad att vi har samma sorts humor, förmodligen är det något som ligger i släkten.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja om man vet att du förvarar prylarna på en hylla nere i källaren, dit endast du å katta går, så förstår man vad du tycker, rent estetiskt om presenterna....

2012-12-26 @ 11:39:47
URL: http://prinsessanjordgubb.blogspot.com
Postat av: söstra

Vasen från Västmanland hade jag helt glömt bort. Roligt att få sen den vackra saken igen!

2012-12-26 @ 20:09:09
URL: http://hoppfullt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0