Första bloggen

Jag har efter lång betänketid bestämt mig för att pröva att blogga. Hoppas att jag skall hitta något att skriva om. Försöker ignorera mina släktingars fantastiska bloggar. Deras bloggar innehåller tänkvärda saker, roliga saker, kloka saker, enastående foton mm mm. Var fågel sjunger efter sin näbb. Visst är det ett ordspråk som lyder ungefär så? I morse när jag vaknade bestämde jag mig för att inte starta en blogg. Förmodligen berodde det på att jag och morgnar inte går ihop. Jag tror att jag lider av morgondepression. Mina barn hade inte så kul när de växte upp med en mamma som knappt pratade med dem på morgnarna. När jag väl har kommit upp ur sängen och duschat, fikat och bäddat är det inga problem. Då kan jag tänka logiskt och det gjorde jag idag också. Jag bestämde mig för att starta bloggen.  Jag har ett fantastiskt barnbarn som bl.a. är dataexpert, jag åkte till henne på eftermiddag och hon hjälpte mig att komma igång.

Jag vill påpeka att man får stava som man vill. Man gör som man vill sa Kerstin när hon var liten - det är också ett ordspråk som förekommer i min familj. Mitt bloggnamn - somherkalurn - kanske vän av ordning säger att det stavas härkalurn. Men det bryr jag mig inte om, jag är pensionär och pensionärer får göra precis som dom vill - så det så.

Det här kommer att gå som herkalurn.

Kommentarer
Postat av: Jämpa

ÄNTLIGEN!!

Jag kan inytyga om morgonhumöret. Ibland tror jag att jag har ärvt det. Även Hilma har fått en släng tror jag. Det är bra att veta om detta för kommande Ullaredsresor.

Jag tycker det här ska bli trevligt, denna blogg alltså. För jag tror nämligen att inehavaren sitter på en massa roliga, konstiga, tänkvärda, vardagliga och fina funderingar.

2011-01-29 @ 19:45:31
Postat av: Eminow

som du skrev; det kommer att gå som herkalurn!!

Det är i många lägen det är viktigt att komma ihåg att man får själv bestämma!!! Stava som du vill-

2011-01-29 @ 22:42:23
Postat av: Göran

Nu är jag imponerad! Hoppas att du skriver ofta.

2011-01-30 @ 06:48:51
Postat av: Söstra

Välkommen i bloggvärlden. Det här har jag längtat efter! Din humor som påminner om vår pappas passar väl in. Och alla tankar man får göra sig av med genom att knappa in dem via tangenterna i datorn. Du kommer att upptäcka vad bra det känns. Nu väntar vi på att storebror uppger adressen till sin blogg också, den ligger där och vilar sig i form tror jag.

2011-01-30 @ 09:34:48
Postat av: Ylva

Välkommen mormor! Du hittar säkert nått att skriva om. Vem vet det här kankse blir en Ullaredsblogg (jenny gav mig iden från hennes kommentar) (:

2011-01-30 @ 10:40:03
URL: http://ylvaminnie.blogg.se/
Postat av: Kenta

Jag lyfter på hatten för dig Kerstin , va kul ännu ett stycke gratisunderhållning att gotta sig åt , helt kravlöst å bara att njuta

Jag kanske skriver nån komentar ibland men mest ska jag bara gotta mig

kram

2011-01-30 @ 18:07:52
Postat av: Sofia

Kul moster!! Blir väldigt skoj att läsa din blogg! Men känns ingen press... Precis som mamma skrev så kommer du känna va kul det är att blogga. Att man får utlopp för tankar, ibland tankar som man inte ens visste att man gick och bar på...

2011-02-02 @ 10:59:11
URL: http://bloggfia.wordpress.com
Postat av: Malin Bolund

Vad trevlig dina poster verkar! kommer verkligen att läsa dina inlägg igen! :p Ha en kul helg :p

2011-02-23 @ 21:49:20
URL: http://jade.se/reseerbjudanden
Postat av: Somherkalurn

Hej Malin, kul att du gillar mina inlägg. Ha en trevlig helg du också.

2011-02-24 @ 09:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0