Zappa med TV-dosan

Jag tittar mycket på TV, väldigt mycket om sanningen ska fram. Det jag tittar på är deckare, spännande filmer, CSI, Location location location, Grand design, Top model, matlagningsprogram, inredningsprogram, nyheterna och mycket mera. Som ni ser så tittar jag på det mesta. Dessutom zappar jag runt med TV-dosan om det inte är något speciellt jag bestämt mig att se. Nu tror ni kanske att jag bara ser på underhållningsprogram, men tack vare att jag zappar runt hamnar jag ibland på dokumentärer och program som gör att man tänker till.

Ibland verkar det som det är lite fult att titta på TV. Det märkte jag när jag jobbade och det blev prat om TV-program. Många sa då att de tittade sällan på TV, de hade inte tid och det fanns så mycket annat intressant att göra. Det konstiga var att när man pratade om ett TV-program så hade dessa personer ändå sett programmet. Härom dan när jag zappade hamnade jag på en dokumentär på TV11.

Rubriken var: "Min mamma är toplessmodell". Det handlade om en toplessmodell med en dotter på 14 år, de bor i USA. Pappan fanns inte med i bilden. Mamman hade skönhetsopererat sig cirka 15 gånger, det var bröst, ansikte m.m. Hon försökte påverka sin dotter så att hon också skulle operera sig. När dottern var yngre hade hon tänkt att hon skulle operera brösten när hon blev äldre men kom på andra tankar längre fram. Flickan var elev på en dyr privatskola, hon älskade att vara på skolan och att studera. På helger och lov var hon hemma hos sin mamma. Flickan var väldigt söt, använde väldigt lite makeup, gillade den naturliga looken. Mamman behandlade henne som sin väninna, inte som sin dotter. De hade mycket fin kontakt, man såg att de älskade varandra. Mamman ville att dottern skulle sluta skolan och istället börja i hennes yrke, men dottern stod på sig. Hon skulle fortsätta skolan, ville bli biolog. De flög till Los Angels på en semestertripp och för mammans fotografering. I samband med flygresan flyttade mammas ena bröstinplantat på sig så hon måste få det opererat. Det visade sig att ingen läkare ville göra något på grund av alla operationer hon tidigare gjort. Till slut var det en läkare som förbarmade sig över henne och opererade henne. Tre timmar efter operationen fick hon återvända till hotellet där dottern fick ta hand om henne. Dottern hjälpte henne med dränaget och bandaget, hon fick vara mammans sjuksköterska. Då hon varit borta ett tag från skolan var hon oroad över att hon blivit efter i skolarbetet. Mamman brydde sig inte så mycket om det. Hon gick naturligtvis hos psykolog (som de flesta gör i USA) och dottern var med henne där vid ett besök. Psykologen försökte få mamman att förstå att hon inte kunde bara vara vän med dottern, hon måste också vara mamma. På något sätt förstod hon det till slut, hon inte kunde fortsätta som hon gjort. Hon erkände att hon känt sig underlägsen sin 14-åriga dotter, förstod inte alltid vad dottern pratade om. När de kom hem till sin stad ordnades hemundervisning till dottern innan hon åkte tillbaka till skolan. Programmet slutade med att mamman pratade med dottern och sa att hon ville att hon skulle fortsätta i skolan för att sedan studera vidare på universitet och skaffa sig en bra utbildning.

Detta är ett sammandrag av dokumentären. Jag kände så med dottern och beundrade henne för hennes beslutsamhet och klokhet. Tänk vad föräldrar kan förstöra sina barn om de vill. De kan både ha för stora krav som barnen inte klarar av eller så kan det vara som för den här flickan. Om inte dottern hade varit så stark och bestämd skulle hon inte orkat stå emot mamman utan förmodligen blivit toplessmodell hon också.

Kommentarer
Postat av: Jämpa

Huvva ja, nästan så att mamman var ett barn, mer än dottern. Undra hur dottern fått sin beslutsamhet. För hur som helst lyssnar man på sina päron, även sen man blivit vuxen. Det gör då jag. Förutom en gång (fast det gällde inte mina föräldrar utan min makes, pappa. Det gällde vårat husköp. En viktig fråga, anser jag, och enligt min svärfar skulle huset måsta jämnas med marken. Men vi såg potensialen och beslöt oss för att slå till. Ja gissa om vi är glada att vi följde vårt eget spår där. Kanske beror på att du, kära mor, var positiv till vårt beslut, det kändes väldigt skönt att ha det i ryggen. Även svärfar är i dag glad över att vi köpte det:)

2011-02-02 @ 18:17:20
Postat av: Söstra

BRA dokumentär! Heja på säger jag till fjortonåringen som verkligen inte var någon fjortis!

2011-02-02 @ 18:19:52
Postat av: Kenta

Ja huvva det finns då allt !! ang TV tittande så klarar jag att se tre filmer samtidigt

välsignade ZAPP

2011-02-02 @ 18:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0