Himmel, vad vackert

Naturen är helt underbar, oavsett vart i världen man befinner sig finns naturen på plats. Nu har jag inte varit på så många platser i världen, men jag har TV och har sett hur det ser ut på andra ställen än Sverige. Tänk dig en vår med vitsíppor, blåsippor, tussilago och björkar som just håller på att slå ut. En sommaräng med alla vilda blommor, en välplanerad trädgård med sällsynta blommor, en blomlåda utanför ett fönster med blommor i härliga färger. En höstdag där träden är klädda i färger som inte går att återge. Samma träd blir lite senare frostiga efter de första kalla höstnätterna. En skog med snötyngda träd, man kan bara njuta. Ibland blir jag alldeles förstummad av naturen. Allt som jag räknat upp gillar jag väldigt mycket, men det finns några saker som jag kan känna speciellt för, blommor naturligtvis men också moln, träd och vatten.

Idag tänkte jag ha en liten fotoutställning av moln. Vid olika tillfällen har jag fotograferat himmel och moln. När man var liten (och kanske som vuxen också) tittade man på molnen och såg olika figurer, det gäller bara att ha fantasi.


Visst är det härligt med våren, om du tittar noga ser du svanarna som kommer.


Ulliga, gulliga moln en aprildag.


Någon timma efter sen kortet ovan fotades är det här taget, det är aprilväder.


Är det ett får eller ??????


Det ser hotfullt ut, blir det åska mån tro?


Moln vid Sälsten en höstdag, det ser ut som molnen försvinner ner i havet längre bort.



Både mörk och ljust på samma gång.


Jag gillar skorstenarna, finns med på flera fotografier.


Det här är ett av mina favoriter.


Det ser ut att himlen brinner.




Visst kan det vara vackert på vintern.

Hoppas att du gillade mina moln, kanske visar jag mina träd och mitt vatten längre fram. Ta vara på naturen och njut av den. Tänk på att det mesta i naturen är gratis men att vi måste vara rädda om den.


Kommentarer
Postat av: Söstra

Fantastiska bilder!

2011-04-06 @ 21:45:27
Postat av: Sofia

Vilka fina foton, verkligen!!

2011-04-06 @ 21:57:28
URL: http://bloggfia.wordpress.com
Postat av: Storebror

Toppen bilder!

2011-04-07 @ 08:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0